|
A Halloween Party - past tense revising
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2330 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przypomnienie i utrwalenie regularnych i nieregularnych form czasowników przeszłych czasu Past Simple poprzez zastosowanie gier językowych w lekcji.
Konspekt lekcji z języka angielskiego Autor: Wioletta Kałętek
Temat : A Halloween Party – past tense revising .
Cele : utrwalenie form zdaniowych , pytających i przeczących w czasie przeszłym Past Simple. Rewizja regularnych i nieregularnych form czasownikowych .
Zadania : ćwiczenie sprawności językowych ; umiejętnego rozbudowywania historyjek - wymyślanie ich treści bądź zakończenia .
1. GRA Nauczyciel rozdaje uczniom paski ze słowami występującymi w kolejności istotnej dla budowania historii od jej początku do zaskakującego finału np.: The Halloween night - a girl - walk - two shadows - run fast - closed door - knock at - turn around - scream - faint - wake up - father and brother.
Uczniowie wymyślają poprawnie gramatyczną historię w czasie przeszłym, z wykorzystaniem powyższych słów .Prezentują swoje pomysły na forum klasy .
2. Czytanie. Uczniowie czytają tekst ( nocne zdarzenie w pustym domu ) . Po przeczytaniu historii każdy uczeń wymyśla własne zakończenie opowieści . Po około 5 minutach następuje prezentacja treści:
It was a scary Halloween night . The night was dark and windy . The house was empty and almost everybody was outside playing “ trick or treat “ but not me . I was in my room , sitting at the desk and reading an exceptionally spooky book . I was a little nervous and a bit afraid . Suddenly , I heard a noise – the floor scratching or no.. it sounded like footsteps …Somebody was definitely coming – aha! I didn’t invite anybody …
3. GRA Nauczyciel inicjuje początek zabawy - na kartce pisze dwa zdania będące początkiem pewnej nierzeczywistej historii np.:
On Saturday night I was preparing for a Halloween party.
--------------------------tu zgiąć ------------------------------------- I started dressing up. --------------------------tu zgiąć-------------------------------------- --------------------------tu zgiąć-------------------------------------- --------------------------tu zgiąć-------------------------------------- --------------------------tu zgiąć-------------------------------------- --------------------------tu zgiąć-------------------------------------- --------------------------tu zgiąć--------------------------------------
| Pierwszy uczeń otrzymawszy taki początek tekstu dopisuje kolejne zdanie kontynuując historyjkę. Zagina kartkę tak, aby było widoczne tylko ostatnie zdanie . Podaje tak zachowaną kartkę następnemu uczniowi . Ten, pisze kolejne zdanie do poprzedniego , zagina kartkę , zostawiając tylko swoje napisane zdanie widoczne - podaje następnemu uczniowi . Gdy kartka zostanie w całości zapisana przez uczniów , nauczyciel odczytuje opowieść , którą stworzyli . Efekty mogą być zaskakujące i śmieszne .
4. Zakończenie
Nauczyciel kończy zajęcia pracą domową - komiksowa ilustracja powyższej historyjki .
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|